Ein Logo erzählt Geschichte

Quote Australian Space Agency: “For thousands of years Indigenous Australians made sense of the land, by looking to the sky. Today we continue to look from earth to space and from space to earth. Using our unique location and skills, we will transform and grow a globally respected space industry. We acknowledge the traditional owners of country throughout Australia and recognise their continuing connection to the land, waters and culture. We pay our respects to their elders past, present and emerging.“

Beim Logo der Australian Space Agency referenziert man auf die “Australia’s Indigenous people, the world’s oldest astronomers.” Das Logo der Agency setzt sich aus acht Sternbildern zusammen, die den First Nations schon vor Jahrtausenden zur Orientierung, als Taktgeber, dienten. Diese sind: “Ginan” – (the smallest star of the Southern Cross), “Emu in the sky”, “Stingray Pursued by Sharks”, “The Seven Sisters”, “Women in the Sky”, “The Three Brothers” the “Eagles Footprint and Claw” and “Wanjel and Yuree Pursuing Purra”.

Man möchte, so die Agency, Vergangenheit, Gegenwart und Zukunft verknüpfen sowie die die Geschichte der Ureinwohner mit den Weiten des Weltraums verbinden.

Ein Video auf YouTube schildert die Entstehungsgeschichte des Logos.

Hier gibt es alles rund um Brand Strategy & Identity, Design, Production.

 

[© Logo: Australian Space Agency brand]

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